Stempelreise Blogparade – Runder Geburtstag/Milestone Birthday

Hi and welcome back to my blog and our stamping journey blog hop. I couldn’t take part last month due to work becoming rather stressful, but I’m back this month just in time to show you a birthday card I made for a member of our family who will be turning 5o this year.

Hallo und willkommen zurück zu meinem Blog und unserem Stempelreise Blogparade. Ich konnte letzten Monat nicht teilnehmen, weil die Arbeit ziemlich stressig wurde, aber ich bin diesen Monat gerade rechtzeitig zurück, um Euch eine Geburtstagskarte zu zeigen, die ich für ein Mitglied unserer Familie gemacht habe, das dieses Jahr 50 Jahre alt wird.

theater milestone birthday card

This card is called a theater card and I first came across it a couple of day ago through watching a video Nicola, a Stampin’ Up! demonstrator in Wales, had made. Her card was an A6 sized card, with this being a milestone birthday card I wanted it bigger and so decided to make an A5 sized card.

Diese Karte heißt Theaterkarte und ich bin vor ein paar Tagen zum ersten Mal darauf gestoßen, als ich mir ein Video angesehen habe, Nicola, ein Stampin ‘Up! Demonstrant in Wales hatte gemacht. Ihre Karte war eine Karte im A6-Format. Dies war eine Meilenstein-Geburtstagskarte. Ich wollte sie größer haben und entschied mich daher, eine Karte im A5-Format herzustellen.

It opens up to reveal a small backdrop where you can add a sentiment or whatever you fancy.

I used the Designer paper Mosaic Mood which is retiring with the annual catalogue at the end of May.

Es öffnet sich und zeigt einen kleinen Hintergrund, in dem Du ein Gruß hinzufügen kannst oder was auch immer Du möchtest.

Ich habe das Designerpapier Mosaic Mood verwendet, das Ende Mai mit dem Jahreskatalog in den Ruhestand geht.

To keep the sliding parts together there are 2 belly bands on either side of the card.

Um die Schiebeteile zusammenzuhalten, befinden sich auf beiden Seiten der Karte 2 Bauchbänder.

That’s it for today, I wish you a lovely Sunday and a Happy Mother’s Day!

Take care and see you next time,

Das wars für heute, ich wünsche Euch einen schönen Sonntag und einen schönen Muttertag!

Pass auf dich auf und bis zum nächsten Mal,

Only a small group of us are taking part today but I hope you still find some nice ideas 🙂

Bettina Hoffmann – back next time

Belinda Wenke – back next time

Daniela Stifter – back next time

Sandra Herzog

 Amanda Angermann – you are here

Silke Trapani 

Nadine Lange – back next time

Pia Gerhardt – back next time

Linde Kraus

Waltraud Hattinger – back next time

Mona Marquardt – back next time

Alexandra Rauf – back next time

Gesche Preißler – back next time

Samira Merzouk – back next time

Claudia Rienow

Liane Gorny

Rene Guenther – back next time

Britta Timm

Madeleine Mrotzek – back next time

Veronika Karner – back next time

Andrea Gutzmer

2 Comments

  1. Liane Gorny May 10, 2020
  2. Waltraud May 11, 2020

Leave a Reply